Den punyo blog


Yang terjadi kan tetap terjadi.

Posted in Uncategorized oleh ctabnoorsina di Oktober 9, 2008

Salam sejahtera. Akhir eh, cito – cito kebanyakkan orghang yang hondak molihat paklah bogundur tercapai jugok. Sotidak -tidaknyo paklah tolah mombuktikan yang dio so oghang yang berprinsip dalam pojuangan. Sotimbun tahniah buek paklah yang akan bersaro pada bulan tigo nanti. Harap – harap takdo pulak yang momokak kobaan yang tempoh tu lamo sangat. Dalam pado tu den suko nak menengok dongan mato kopalo den sendiri apo akan jadi dongan umno solopeh peralihan kuaso ni. Kalau ok, makno eh teori yang mengatokan pak lah gagal mentadbir dan menyobabkan BN kalah toruk tempohari sodikit sobanyak akan ado kobonaran eh. Tapi kalau sebalik eh, orghang – orghang yang galak menyuruh paklah sorah jawatan eloklah cogomin muko sendiri. Den pun tak nak komen lobih – lobih tetapi den nak bagi tau kek ekau somua, yang eden pun ado hati jugak nak masuk botanding untuk kerusi timbalan presiden umno. Jadi den nak korang sumo sokonglah den. Kalau den dapatlah jadi timbalan presiden tu, mako eden dongan bosar hati dan bosar kopalo akan sodayo upayo den akan membuek perubahan yang gilo – gilo hinggo menyobabkan ekau sumo pengsan 3 hari 3 malam.

Antangho eh:

Momboghi bokalan minyak petrol selamo setahun untuk penduduk yang menggunakan motorsikal buatan malaysia. Solopeh itu kajian akan dibuek untuk tontukan bantuan. Yang ado keto, den tak nak bagi sobab dah mampu pakai keto takkan tak buleh tuang minyak.

Yang kedua eh, setiap ghumah den akan bagi pc pocumo tomasuk talian intornet sekali. Bukan apo, bulehlah sumo rakyat malaysia buek blog sendiri. Sekali gus akan memajukan sektor ict kek malaysua ni. Paling cikai pun hago satu pc rm900 didarabkan dongan 11 juta( anggaran koluargo). Baru beghapo je?

kotigo, den mintak tolong dokek ekau sumo untuk bagi ideo yang bergoligo untuk buek den punyo manifesto yang cangih manggih dan kiut miut. Buek somak pulak kopalo den momikirkan, jadi apolah sangat kalu ekau pun boleh tolong bagi idea.

Tapi buleh ko eden yang tak sebegapo nie nak menduduki kogrusi timbalan presiden umno tu? Akhir kalam, kepado Datuk Seri Abdullah ahmad Badawi, den ucapkan ribuan terima kasih atas perjuangan terhadap rakyat malaysia selama ini. Jaso totap dikonang walau jasad jadi taruhan. Wassalam

3 Respons to 'Yang terjadi kan tetap terjadi.'

Subscribe to comments with RSS atau TrackBack to 'Yang terjadi kan tetap terjadi.'.

  1. iskandar said,

    eden terkosima pulak bilo baco ekau punyo artikel nie. lopeh nie eloklah ekau toruskan ponulisan dalam bahaso ekau jang.. den terhibur pulak ghaso eh. Tak gitu

  2. iskandar said,

    Bila nak masukkan entri terbaru. lotih pulak menunggu.

  3. iskandar said,

    lagi 1, aku nak tanya nie, beluluk tu daripada pokok apa asalnya. ada jugak aku tanya kawan2 sepejabat pasal benda tu tapi depa semua pun tak tahu apa ke jenis makanan. Rupa – rupanya ada jugak makanan kat malaysia nie yang masih lagi ramai orang tidak mengetahuinya. Kalau anda sudi, kongsi2 kanlah maklumat manalah tahu tahun depan kita boleh buat bisnes bersama.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: