Den punyo blog


Nasib seorang kuli.

Posted in Uncategorized oleh ctabnoorsina di Januari 23, 2009

Inilah nasib seorang kuli. Walaupun kuli yang dibayar gaji dan bukan pula bergelar hamba abdi tetapi nasib kuli seperti saya ni selalu akan tetap menjadi mangsa keadaan. Sekarang ni rasa menyampah, meluat dan sakit hati berduyun – duyun datang menyapa. Tak kisah sangat pasal kerja sebab kerja yang dibuat adalah tanggungjawab walaupun amat berat untuk ditanggung.
Nak cakap lebih – lebih pun tak boleh, nanti dikata pulak tak tahu nak bersyukur. Namun apa yang diharapkan agar fahamilah keadaan dan kesusahan yang dialami oleh pekerja @ kuli seperti saya @ kami ni. Ambillah kisah sedikit, tanya – tanyalah dah makan ke, dah minum ker atau paling tidak pun sihat ke tidak untuk menjalankan tugas.

2 Respons to 'Nasib seorang kuli.'

Subscribe to comments with RSS atau TrackBack to 'Nasib seorang kuli.'.

  1. aku kuli said,

    salam…. macam tak puas hati jer tu. Biasalah kalau jadi kuli ni, bos bukannya nak ambik tahu pun pasal kulinya. yang depa tau.. untung, untung dan untung. tak mau rugi..
    susah kita ker atau sakit pening haram kalau depa nak ambik tahu… tapi depa kena fikir tanpa kuli depa pun tak boleh dapat duit… nasib kuli

  2. fairuz said,

    salam, saya pun kuli jugak. biasalah tu, bila kita jadi kuli selalu kena main. apa kata kita share bukak syarikat. kita cari org lain untuk jadi kuli kita.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: